منتدى متقنة الرائد سي لخضر
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

مرحبا بكم في منتدى متقنة الرائد سي لخضر

الرئيسيةالتسجيلأحدث الصوردخول

لا تحـــزن :) :) ..

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
Houda Dida
عضو فعال
عضو  فعال
Houda Dida

عدد المساهمات عدد المساهمات : 106
الموقع الموقع : الاخضرية
العمل/الترفيه العمل/الترفيه : الدراسة ... الرياضة
المزاج المزاج : الحمد لله

لا تحـــزن :) :) .. Empty
مُساهمةموضوع: لا تحـــزن :) :) ..   لا تحـــزن :) :) .. I_icon_minitimeالإثنين 30 سبتمبر 2013, 19:37

الســــــلام عليــكم ورحمتة الله وبركاتــة .. ازيكـــم جميعــا ؟؟ .. ياارب تكونو بخيـــر ..

.

.

فكررة اليووم <<لاتحـــــزن>>

مهمــــا كااان الحزن دا مهمــا كان حجــمة مهمــا كان سببة ..

ازاااااااااي ؟؟ ..

يعنـــي مثلا حد زعــلان انة جاب درجة مش كويسة الترم دا مش مهم يحـــزن المهم نتيجة الحزن ممكن تكون النتيجة حالتين ..

الحالة الاولي : اليـــأس وفقــدان الامــل <<ومش مزااكر مأنا كدا كدا مش فاالح هعمل بالشهادة اية ؟ أنا اصلا مش في مدرسة تستاهل ومبررااارت كتيييييييير مش صح ..

الحالة التانية : مش هتــستسلم وهتنوي نيـــة كوويسة وهتنويهـــالله .. أنا هزااكر وهعمــل العليــا الترم دا أو السنــة الجاية ومش هأجل مزاكرتي لبكرا أنا هزاكر أول بأول

وداااا مثــال بسيط ....

دلوقتي بنشــوف ناس كتير أوي زعلانة ويــائسة من الحياااة فاااقدة الامــل ومش دااااريــــة ..

ان ربنـــــــــا كبيـــر أوي أوي وأكـــبر من كل المشــاكل دي وقااادر بقدرتة ان كل المشااكل تتحل بس احـــنا البنعقدهــا .. لازم نبـــسط الامور مهما كان حجمهما وأسبابها لازم نكون أقوياااااء في أي محنـــــة .. أو احتبــار من ربنا لينـــا ..

كونو متــفااائليـــن .. احمدو واشكـــرو واثنو علي الالـــــة الواحد الاحـــد <<وان تعدو نعمة الله لا تحصوهااا>>

في حجاااات كتيرة حلوة بس احنا مصورين لنفــسنــا الحزن ..

ابتســـــــمو ^_^ لازالت الدنيا بخير Smile Smile ...
Happy girl

Happy girl

عدد المساهمات عدد المساهمات : 15
الموقع الموقع : lakhdaria
العمل/الترفيه العمل/الترفيه : etudien
المزاج المزاج : COol

لا تحـــزن :) :) .. Empty
مُساهمةموضوع: رد: لا تحـــزن :) :) ..   لا تحـــزن :) :) .. I_icon_minitimeالثلاثاء 01 أكتوبر 2013, 20:03

Very Happy Very Happy

لا تحـــزن :) :) ..
صفحة 1 من اصل 1